Masutacu Ojama je rođen 27. jula 1923. godine u selu Va-Rjong-Ri
Jong-Či-Mjon Čul Na Do (Wa-Ryong-Ri Yong-Chi-Myon Chul Na Do). Ovo selo
smešteno je u blizini Gunsana u Južnoj Koreji.
Mas Ojamino prvobitno korejsko ime glasilo je Jong I Čoi (Yong-I-Choi).
Japansko ime pod kojim ga poznajemo (Masutacu Ojama) uzeće kasnije prilikom
boravka u Japanu.
Porodica u kojoj se rodio Ojama bila je aristokratskog porekla i pripadala
je Jangban klanu. Glava porodice, Ojamin otac, zvao se Sun Hjiung (Sun Hyiung)
i bio je gradonačelnik mesta Kinđa (Kinja). Bio je vrlo strog čovek, često
nasilan prema svojoj supruzi, što nije moglo da ne ostavi trag na mladog Ojamu.
Inače, Ojama je bio četvrto dete u porodici koja je brojala šest sinova i jednu
čerku.
Jedan deo svog detinjstva Ojama je proveo na farmi svoje sestre u južnoj
Kini. Tu, na farmi, počela je njegova borilačka obuka pod nadzorom gospodina
Jia (Yi). To ujedno predstavlja i njegova prva iskustva u borilačkim veštinama
s obzirom da se do tada bavio ribarenjem, hokejom i plivanjem. Borilački sistem
koji je Ji predavao nazivao se čakuriki (chakuriki) ili osamnaest tehnika.
Ojama je tada bio u uzrastu od oko devet godina života. Paralelno sa obukom kod
učitelja Jia, mladi Ojama je išao u školu koja je bila udaljena 6 km od kuće, a
posle školskih obaveza radio bi na farmi. Sve ove aktivnosti uticale su na to
da od detinjstva napornim radom razvija svoje telo i duh. U školi je mladi
Ojama bio dosta jači od svojih vršnjaka i odlikovao se vrlo nestašnim
karakterom. Već tada je pokazivao svoju buntovnu narav tukući se sa dosta
starijom decom, koja su ga se plašila, ne bez razloga. Nakon dve godine
treninga, gospodin Ji, koji je radio kao nadničar na farmi Ojamije sestre,
napustio je svoj posao i odselio se. To je na Ojamu u prvom momentu delovalo šokantno i vrlo
razočaravajuće. Nezadovoljan učiteljevim odlaskom, postao je još agresivniji, a
tuče sa drugim dečacima postale su sve češće i opasnije. Kada je 1935. godine
napunio dvanaest godina, Mas Ojama se vratio u Koreju. Na očevom imanju on je i
dalje bio nemiran i problematičan, a jedino pozitivno bilo je interesovanje za
borilačke veštine, koje ga nije napuštalo. U tom periodu je nastavio sa
treninzima vežbajući mešavinu različitih vrsta borenja (kempo, kung fu i đu
đicu - ju jutsu). Ovaj sistem bio je poznat kao Taikiken ili kako se još
nazivao Ćabi (Chabi). Problemi sa njegovom nestašnom prirodom su se nastavili.
Jednom prilikom dok se igrao rata, ne namerno je pogodio kamenom jednu devojku
u nogu. U stvari taj kamen je više okrznuo nego što je stvarno povredio, ali to
je bio dovoljan razlog da ova devojka, poznata po svojoj lepoti, odreaguje. Uputivši
mu prekor zbog nezrelog ponašanja, ona je nastavila svojim putem. Ojama je
takođe nastavio da hoda za njom, šegačeći se i imitirajući njen hod. A onda ju
je u jednom trenutku uhvatio rukama s leđa i podigao u vazduh. Devojka je
uplašeno vrisnula, a druga deca, nestašni Ojamini drugari, ovaj su nestašluk
ispratili burnim aplauzom. Naravno, Ojama je tada bio suviše mlad da bi imao
bilo kakvih afiniteta prema toj devojci, izuzev dečije neumesne zabave. Uskoro
je priča o ovom nestašluku došla do Ojaminog oca, Sju Hjiunga. Strogi otac ga
je prekorio i posle nekoliko udaraca zaključao u šupu. Ta kazna je mladom Ojami
pala prilično teško jer se tada prvi put sukobio sa svojom savešću. Plačući u
mraku, počeo je da shvata životne lekcije vezane za svoje ponašanje. Tome su još
više doprinele reči prekora njegove blage majke. Njihova toplina ga je skroz
razoružala i on je tada u mraku stare šupe odlučio da promeni svoj život
nevaljalca. Negde u tom periodu počinje da se interesuje za čitanje knjiga, što
će tokom života, pored izučavanja karatea, postati njegova glavna preokupacija.
O značaju čitanja knjiga Ojama je kasnije rekao: Proučavanje dobrih knjiga usađuje u svest dobre ideale, razvija dobre
težnje i vodi ka sklapanju dobrih prijateljstava. Naravno, podrazumeva se da
knjige nisu sve u životu, ali one imaju šta da ponude, naročito onima koji su
mi nalik i koji se trude da budu što aktivniji. Jedna od knjiga koja će
ostaviti snažan uticaj na Ojamin
adolescentni period bila je biografija pruskog kancelara Ota fon
Bizmarka (1815-1889). Inspirisan Bizmarkovom čeličnom ličnošću, Ojama će u
svojim mladalačkim težnjama poželeti da postane ličnost sličnog kova, ili kako
je on to govorio Bizmark istoka.
Ne slažući se sa svojim ocem, koji se i dalje bahato ponašao prema
njegovoj majci, Ojama je odlučio da napusti Koreju i ode u Japan. Želja da
postane Bizmark istoka i dalje je plamtela u njemu, a njegova odluka da ode na školovanje u Tokio
bila je sve čvršća. Godine 1938. Mas Ojama je krenuo na put. Tada je imao
petnaest godina.
Preuzeto iz knjige:
MASUTACU OJAMA
čovek podviga
uz odobrenje autora Nenada Simića
Slika preuzeta sa adrese:
http://www.kyokushinkai.de/html/umfang/karate/karateOyama.html
Nenad Simić rođen je 1970. godine u Beogradu. Karateom je počeo da se bavi početkom osamdesetih godina, u karate klubu Sportskog društva “Radnički” iz Beograda. Majstorsko zvanje stekao je 1989. godine. Pored Šotokan karatea, vežbao je Kjokušinkai, rvanje i boks. Kao član juniorske i seniorske karate reprezentacije Jugoslavije, nastupao je na domaćim i međunarodnim šampionatima. U tom periodu napravio je niz značajnih rezultata. Osvajač je medalja sa šampionata Srbije, Jugoslavije i Evrope (kumite) i pobednik je izbornog turnira za seniorsku reprezentaciju SFRJ. Godine 1989, na apsolutnom prvenstvu SFRJ, proglašen je za najatraktivnijeg borca. Nosilac je majstorskog zvanja 5. dan (godan, Hidetaka Nišijama – ITKF) i autor je knjiga:
tel. 063 77 27 401
Klikom na preview možete besplatno pregledati prve 42. stranice.
Нема коментара:
Постави коментар