PRIJATELJ TRANSFER ELEKTRONIK

Nehruova 51, tel. + 381 11 318 40 46, delatnost : knjigovodstvo i računovodstvo


уторак, 2. април 2013.

POSLUŠNOST






   Besede Učitelja Benkeia pohađali su ne samo učenici zena, već i ljudi iz svih redova i sekti. On nikada nije citirao sutre. Umesto toga, izgovarao je reči pravo iz svog srca u srca svojih slušalaca.
   Prisustvo mnogobrojnih slušalaca naljutilo je jednog sveštenika nučiren sekte koga su njegove pristalice napustile da bi slušale o zenu. Sebični ničiren sveštenik dođe u hram, odlučivši da raspravlja sa Benkeiem.
   “Hej, zen Učitelju”, uzviknu. “Čekaj malo. Ko god te poštuje, poslušaće ono što kažeš, ali čovek kao što sam ja te ne poštuje. Možeš li mene naterati da ti se pokorim?”
   “Dođi gore do mene pokazaću ti”, reče Benkei.
   Sveštenik se ponosno progura kroz gomilu do Učitelja.
   Benkei se nasmeši. “Pređi na moju levu stranu.”
   Sveštenik posluša.
   “Ne”, reče Benkei, “bolje ćemo razgovarati ako si na mojoj desnoj strain. Pređi ovde.”
   Sveštenik ponosno prekorači na desno.
   “Vidiš”, primeti Benkai, “ ti mi se pokoravaš i ja mislim, da si ti plemenita osoba. Sada sedi i slušaj.”




ZEN PRIČE
Izbor, prevod i komentari
Vladislav Bajac
Treče izdanje, Beograd 1984.


Slika preuzeta sa :






Нема коментара:

Постави коментар