PRIJATELJ TRANSFER ELEKTRONIK

Nehruova 51, tel. + 381 11 318 40 46, delatnost : knjigovodstvo i računovodstvo


понедељак, 3. фебруар 2014.

UBILAČKA ATMOSFERA



Prema autoru knjige Geken Sodan, Tađima no kami je jednog prolećnog dana krenuo u šetnju po svojoj bašti i izgledao je kao da je bio zaokupljen divljenjem trešnjama koje su bile u punom cvatu. Pratio ga je njegov sluga-dečak, koji je nosio njegov mač za njim. U dečaku se potajno rodila ideja: «Ma koliko vešt bio moj gospodar u umetnosti mačevanja, njega lako mogu napasti od pozadi dok on stoji tako očaran trešnjevim cvetovima.» Tađima no kami u tom trenutku pogleda oko sebe kao da želi da otkrije nekog ko se krije. Ne ugledavši nikog, on se vrati u svoju sobu. Oslanjajući se na stub, on je potpuno poludeo. Njegove sluge plašile su se da mu se približe. Jedan od njih konačno priđe i upita gospodara da li se dobro oseća i da li oni mogu nekako da mu pomognu. Tađima no kami mu odgovori: «Dobro se osećam ali me čudan događaj koji ne mogu da objasnim brine već neko vreme. Zahvaljujući mojoj dugoj obuci i mačevanju, u stanju sam da osetim sve misli koje se mogu javiti u umu onoga koji stoji kraj mene ili je u mojoj blizini. Dok sam bio u bašti, sasvim neočekivano postao sam svestan «ubilačke atmosfere». Pogledao sam oko sebe, ali osim mog sluge-dečaka nije bilo čak ni psa u blizini. Ne mogu da objasnim taj osećaj. Zgražavam se nad samim sobom. Otuda i ova rasejanost».

Dečak sluga, saznavši za ovaj razgovor, priđe svom gospodaru, priznade mu sve što se dogodilo dok je stajao iza njega i ponizno zamoli za oproštaj. Ovo obradova Tađima no kamija koji reče: «Sve je sada jasno».



Tekst preuzet iz knjige
ZEN I SAMURAJI
Dajsec T. Suzuki
Prevod Dejan M. Marković
IP Svetovi / Novi Sad, 1992.

Slika preuzeta sa:

3 коментара:

  1. Одговори
    1. poznate su mi priče od ranije ,ali sa oduševljenjem ponovo pažljivo pročitam,super što ovo radite.

      Избриши
    2. Biće još toga za uživanje onima kojima se dopadaju ovakve i slične priče. Pozdrav! Osu!

      Избриши