PRIJATELJ TRANSFER ELEKTRONIK

Nehruova 51, tel. + 381 11 318 40 46, delatnost : knjigovodstvo i računovodstvo


понедељак, 16. децембар 2013.

MASAMUNEOV HUMANI MAČ



Vredno je pomena da, prilikom kovanja mača, kovač priziva u pomoć boga-zaštitnika. Da bi ga dozvao u svoju kovačnicu, kovač je okružava osvećenim užadima da bi tako odstranio zle duhove, obavlja ceremoniju ritualnog pranja i oblači svečanu odeću u kojoj radi. Dok kuju gvozdenu šipku i kupaju je u vatri i vodi, kovač i njegov pomoćnik krajnje su koncentrisani na to što rade. Uvereni da će njihov rad imati božju pomoć, oni se naprežu do krajnjih granica svojih snaga, kako mentalnih, tako i fizičkih i duhovnih. Mač koji nastaje na ovaj način istinsko je umetničko delo. Japanski mač mora da odražava nešto što snažno deluje na duh ljudi. I zaista, oni na njega ne gledaju kao na oružje za uništavanje, već kao na predmet inspiracije. Otuda i legenda o kovaču mačeva Okazaki Masamuneu i njegovim proizvodima.

Masamune je živeo u blagostanju krajem perioda Kamakura, a njegove tvorevine podjednako su ocenjene od strane svih poznavaoca mačeva zbog svojih izuzetnih osobina. Što se tiče ivice oštrice, Masamune možda ne prevazilazi Muramasu, jednog od njegovih najsposobnijih učenika, ali za Masamunea kažu da ima nešto što moralno inspiriše a potiče iz njegove ličnosti. A legenda glasi ovako. Kad je neko pokušavao da ispita oštrinu Muramasa mača, on ga je stavio u vodenu bujicu i posmatrao kako se on ponaša prema uvelom lišću koje plovi nizvodno. I onda je video kako je svaki list koji je naišao na oštricu bio raspolućen na dva dela. Nakon toga on je stavio u vodu Masamuneov mač i s iznenađenjem primetio da je lišće izbegavalo sečivo. Mač iskovan od strane Masamunea nije bio sklon ubijanju, on je bio više od oštrog oružja, dok mač Muramase nije mogao da prevaziđe sečenje, u njemu nije bilo ničeg božanski inspirativnog. Muramasin mač je užasan, Masamuneov human. Prvi je despotski i imperijalistički;  drugi nadljudski, ukoliko možemo da upotrebimo ovaj izraz. Masamune skoro nikad nije urezivao svoje ime na balčaku, mada je to bilo uobičajeno među kovačima mačeva.




Preuzeto iz knjige
ZEN I SAMURAJI
Dajsec T. Suzuki
Prevod Dejan M. Marković
IP Svetovi / Novi Sad, 1992.

Slika preuzeta sa





Нема коментара:

Постави коментар