.

.

.

MI VOLIMO IZAZOVE!

SA NAMA ĆETE POMERITI

SVOJE GRANICE I CILJEVE.

OSU!

.

.

adresa : Beograd, SC Vračar, Sjenička 1 kontakt telefon : 064 / 319 78 79

mail adresa :
karatecrvenizmaj@gmail.com termini treninga : ponedeljak, sreda, petak od 21,30

operativni trener kjokušinkaia

Velimir Velja Matijević

PRIJATELJ KLUBA TRANSFER ELEKTRONIK

Nehruova 51, 11077 Beograd, tel. + 381 11 318 40 46, delatnost : knjigovodstvo i računovodstvo



недеља, 25. октобар 2009.

CRVENI ZMAJ NA JAVNOM SPARINGU 24.10.2009.

Dana 24.10.2009. god. sa početkom u 14h u organizaciji Kyokushinkai saveza Srbije održan je javni sparing svih reprezentativnih selekcija i turnir iskustva za seniore. Povod je Evropsko prvenstvo koje će se održati 28. Novembra u Parizu.
Marina Vuković nastupa u Parizu za našu reprezentaciju, a danas je radila sparing sa devojkama iz našeg Kluba : Tatjanom Matijašević, Lanom Novković i Marijom Petrović.
Dana 31.10.2009. god. održaće se sledeći javni sparing na kome će kao i na ovom današnjem biti slobodan ulaz. Dođite i uživajte u sparingu vrhunskih takmičara.



Žarko Petković Irac daje Marini Vuković tekst sa Dojo kun-om koji je ona proćitala u ceremoniji otvaranja javnog sparinga. Iza Marine su : Lana Novković, Tatjana Matijašević i Marija Petrović


Lana Novković (prva), Tatjana Matijašević i Marija Petrović

















Marija Petrović, Marina Vuković, Tatjana Matijašević i Lana Novković


Grupna slika učesnika javnog sparinga

недеља, 18. октобар 2009.

OSU

Osu (Kanji - japansko pismo sa karakterima kineskog porekla)

Kada ste u društvu onih koji vežbaju Kyokushin najčešća reč koju možete čuti je “Osu”. Koristi se u različitim situacijama tako da za osobe sa strane može delovati zbunjujuće. Potiče od složenice “Oshi shinobu” koja u prevodu znači “Izdržati pod pritiskom”. To podrazumeva spremnost da se izdrži pod bilo kakvim pritiskom na granice naše izdržljivosti.



Oshi



Shinobu



Oshi shinobu


Reč “Osu” ima višestruko značenje koje može biti : strpljenje, poštovanje, odlučnost, istrajnost, zahvalnost, razumevanje, upornost.

Učenje Kyokushina je vrlo naporno i zahteva dug vremenski period. Potrebne su godine da se savladaju osnovne tehnike koje se ponavljaju hiljadama puta (“Renma” – “Poliranje”) kako bi pokreti postali refleksni i oslobođeni misli (“Mushin” – “Ne um”). Ponavljaćete istu stvar opet i opet i učiniće vam se da ne napredujete uopšte ili da je napredak vrlo spor. Strpljenje će vam pomoći da ostanete na Putu (Do). Strpljenje je Osu!

Jaki treninzi razvijaju tvoje telo i duh što govori o tome da vodiš računa o sebi. Voditi računa o sebi je izraz samopoštovanja koje se preliva u poštovanje prema drugim osobama. Kada sretnete Učitelja (Sensei) ili kolegu sa treninga naklonite se i recite “Osu”. Kada ulazite ili izlazite iz sale (Dojo) naklonite se i recite “Osu”. Na takmičenju pre i posle borbe okrenite se prema napred (Shomen), prema sudiji (Sushin) i prema protivniku (Otogai) i uz naklon recite “Osu”. Uz svaki pozdrav prilikom koga izražavate poštovanje prema osobi ili mestu recite “Osu”. Kada vam vaš partner na času u toku vežbanja slobodne borbe (Jiyu kumite) zada dobar, jak udarac recite “Osu” iz poštovanja prema njegovoj veštini. Poštovanje je Osu!

Početnici u vežbanju kod starijih učenika i majstora mogu da uoče pozitivan uticaj Kyokushina ne samo u fizičkom smislu nego i u mentalnom, duhovnom i emotivnom. Svest o tome utiče na njih da donesu odluku da ne odustanu sa Kyokushin Puta i da stalno pomeraju granice svojih mogućnosti. Odlučnost je Osu!

Tokom vežbanja doći će te do gronica svojih fizičkih mogućnosti. Tada naterajte sebe da idete dalje. Telo će početi da otkazuje ali vaš um ne sme dozvoliti da stanete. Kada um ne bude više mogao da podnese toliki napor i odustane vaš duh treba da nastavi dalje. Trpećete bol i istrajati. Jedna od misli Masutatsu Oyame je “Sekijou juunen” što u prevodu znači “Deset godina na steni”. Simbolizuje potrebu da se istraje u svakom trenutku. Istrajnost je Osu!

Za vreme vežbanja dajte sve od sebe. Kada se završi čas okrenite se Učitelju i uz naklon recite “Osu” kao zahvalnost na trudu, vremenu i spremnosti da svoje znanje prenese na vas. Takođe se poklonite i drugovima sa kojima ste vežbali i recite “Osu” kao izraz zahvalnosti što su vežbali sa vama. Zahvalnost je Osu!

Na pitanje gde se očekuje pozitivan odgovor umesto “Da” ili “Razumem” recite “Osu”. Kada Učitelj na času izda naredbu recite “Osu” kao potvrdu da ste razumeli šta treba da uradite. Razumevanje je Osu!

Vežbanje Kyokushina nas višestruko nagrađuje. Kroz usavršavanje tehnika, kata i borbe usavršavamo ne samo telo već i naše unutrašnje biće. Učimo se da savladavamo prepreke ne samo na treningu već i svakodnevnom životu izvan sale. Obučenog karateku životne nevolje ne mogu tako lako uzdrmati. Mobilisaće sve svoje vrednosti i neće odustati dok ne savlada izazove života. Upornost je Osu!

Reč Osu kroz svoje značenje oslikava šta Kyokushin može da ponudi. Karateka koji je u stanju da zaista ispolji duh Osu-a kroz svoje reči, misli i postupke može se smatrati mudrim i hrabrim.

Kada učenici grupno izgovaraju Osu to doprinosi razvoju borbenog duha i osećaju pripadnosti grupi koja poseduje zavidne osobine.











Snaga karaktera koja se razvija kroz naporan trening poznata je kao “Osu no seishin” (Duh Osu-a).











Apsolutna privrženost potrebi da živite na Kyokushin način je Osu.

субота, 10. октобар 2009.

JODAN UKE

   Univerzitet u Beogradu
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja

Centar za permanentno usavršavanje kadrova u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta

Kurs za sticanje zvanja "Operativni trener"

seminarski rad iz predmeta
TEORIJA I PRAKSA SPORTSKE GRANE


KYOKUSHINKAI TEHNIKA 

JODAN UKE



Mentor :                                       Autor :
Prof. Dr. Srečko Jovanović          Velimir Matijević                                                               br. dosijea 6 II / 2012



    Jodan uke je visoki uzdižući blok podlakticom koji spada u osnovne blokove. Koristi se za odbranu od udaraca u glavu, vrat i ramena. Efikasan je isključivo kod odbrane od napada koji se izvode direktno prema napred ili putanjom odozgo prema dole. Osim od napada rukom ili nogom primenu nalazi i u odbrani od motke, noža i slično. Izvodi se u dve varijante. Jedna je sa stisnutom pesnicom – Seiken Jodan Uke, druga je sa ispruženom šakom – Shuto Jodan Uke. Varijanta sa ispruženom šakom se po programu uči kasnije. Pretpostavka njenog izvođenja je da se posle odbrane uhvati ruka napada što otvara veće mogućnosti za primenu kontri. Hvat se koristi u tehnikama smoodbrane – Goshin Jutsu, gde se vezuje za tehnike čiji je cilj remećenje ravnoteže, bacanje, primena poluga, gušenja i slično. Napad rukom u glavu po pravilima takmičenja u kjokušinkaiu nije dozvoljen, međutim u realnoj borbi je skoro neizbežan. Iz tog razloga bloku jodan uke mora se posvetiti posebna pažnja.

   Učenje započinje gledanjem izvođenja bloka u celosti. Posle toga, da bi učenici bolje shvatili njegovu primenu, priredi se demonstracija dogovorenog napada gde napadač izvodi visoki direktni udarac rukom prema glavi, a onaj koji se brani izvede jodan uke. Posle vizuelne spoznaje kako se blok izvodi i kako se njime brani prelazi se na izvođenje pokreta. Da bi se pokreti lakše prihvatili izvode se usporeno iz stava Heiko dachi.

   Početni položaj : Stopala su paralelna i u širini ramena. Raspored težine je 50-50%.  Kolena su blago povijena. Telo i glava su u prirodnom uspravnom položaju. Pesnica ruke koja treba da izvede blok je u poziciji iznad kuka sa nadlanicom okrenutom prema dole. Suprotna ruka je ispružena ispred tela sa pesnicom, čija je nadlanica okrenuta prema gore, u visini chudan-a. 

   Izvođenje bloka : Pesnica ruke bloka kreće ka suprotnoj strani tela putanjom prema gore (kao da hoćemo protivnika koji je blizu, ispred nas da udarimo u bradu). Prsti pesnice i unutrašnja strana podlaktice su okrenuti prema telu. Pokret vodi pesnica koja je iznad lakta koji se ne odaljava od tela. Kada pesnica dostigne visinu lica lakat se snažno izbaci prema gore, a podlaktica i pesnica rotiraju tako da ivica podlaktice u pravcu malog prsta bliže zglobu šake bude izložena kao površina kojom se ostvaruje kontakt. Sinhrono sa pokretima ruke bloka suprotna ruka se pesnicom povlači na poziciju iznad kuka koji rotira oko vertikalne ose tela prema nazad povlačeći za sobom i rame. Pesnica je nadlanicom okrenuta prema dole.
 







   Završni položaj : Ruka bloka je unutrašnjom stranom podlaktice okrenuta prema napred. Stegnuta pesnica je u direktnom nastavku podlaktice i sa njom čini čvrstu celinu. Ona u određenoj meri prelazi liniju suprotnog uha. Podlaktica je odaljena od čela za oko dve širine pesnice (15 do 20 cm). Lakat je otprilike u visini obrva. Ugao lakta je obavezno veći od 90º to jest 95º do 105°. Druga ruka je pesnicom u poziciji iznad kuka. Njen lakat je maksimalno privučen kičmi tako da kada blok izvodimo ispred ogledala netreba da ga vidimo. Telo i glava su u uspravnom položaju, a pogled usmeren prema napred u visini očiju. Ramena su opuštena. Rame i kuk ruke bloka su istureni prema napred. Raspored težine, položaj  kolena i stopala ostao je ne promenjen. Trenutak završetka bloka praćen je kontrakcijom mišića celog tela čime se stvara snažan oslonac bloku. 

   Naizmenično izvođenja bloka : Ruka koja je u poziciji bloka pokret počinje laktom koji se spušta dole prema sredini tela. Pesnica i podlaktica rotiraju tako da se prsti okrenu prema telu. Pesnica prolazi ispred lica diagonalno od čela prema bradi i tako štiti glavu između dva bloka. Suprotna ruka sinhrono kreće u poziciju bloka već opisanom putanjom, ispred ruke koja se spušta. U jednom trenutku podlaktice budu ukrštene.






   Kada se blok izvodi kretanjem u stavu Zenkutsu dachi (ili nekom drugom) pokreti nogu i ruku moraju biti sinhronizovani. Trenutak kada se završi stav je trenutak kada se završi i blok. Pažnju treba obratiti da se suprotan kuk i rame od strane bloka u završnoj fazi izvođenja rotiraju oko vertikalne ose tela u nazad tako da gornji deo tela zauzme ugao od oko 45° u odnosu na osu kretanja. Osim što se kretnjom kukova pojačava efekat (snaga) bloka, izlaže se i manja površina tela za protivnikove napade. Istovremeno se zauzima povoljnija pozicija za maksimalnu primenu rotacije kukova u kontra napadu koji je najčešće Gyaku tsuki.

   Važno je u završnom pokretu izvođenja pravilno rotirati pesnicu i podlakticu. Tako omogućavamo da se kontakt sa protivnikovom rukom napada rasporedi na veću površinu. Ako se rotacija ne izvrši uopšte ili preuranjeno doći će do “sudara” u jednoj tačci podlaktice ruke bloka koji može izazvati bol ili povredu  

   Kao i kod svih drugih tehnika mora se obratiti pažnja na disanje kojim se kontrolišu tokovi energije. Sam pokret mora biti eksplozivan jer mu nije cilj da podmetne ruku koju će protivnik udariti. Cilj je da mi udarimo protivnikovu ruku napada i povredimo je. Razmišljajući na ovakav način jodan uke može da se primeni i u napadu. Tada se protivnikova prednja ruka garda udara ovim blokom i podiže praveći prostor nekom udarcu.

   U tradicionalnom karateu korektnost bloka se proverava bokenom ili štapom. Učitelj, slobodnim padom, upućuje udarac prema učenikovoj glavi putanjom odozgo prema dole. Ako boken odskoči u nazad, blok nije dobar. Kada sklizne niz ruku bloka, Jodan uke je dobar. Postoje i moderni rekviziti za vežbanje ovoga bloka u obliku specijalnih namenskih fokusera koji se prave od motke čiji je jedan kraj slobodan za držanje dok je ostali veći deo obložen mekom materijom. Vežbanje sa njime je potpuno bezbedno.

   Važno je da učenici shvate i zapamte redosled pokreta kako bi mogli ispravljati sami sebe. Početno učenje mora biti oslobođeno težnje da se pokreti izvode brzo i snažno. Tek kada se pokreti prihvate treba od učenika zahtevati brzinu i snagu.

   Početnici obično prave sledeće greške : pogledom prate ruku i tako remete prirodan položaj glave, podižu i grče ramena, telo naginju napred, pesnicu ne drže dovoljno stegnutu, pesnicu drže pod izvesnim uglom u odnosu na podlakticu, lakat suviše izbace u stranu, podlakticu postavljaju preblizu ili predaleko od glave, prenisko ili previsoko, ne rotiraju kukove i ramena, rotaciju podlaktice i pesnice ne urade uopšte ili je izvrše pre vremena, naprave premali ili prevelik ugao lakta, zaustave disanje, ne naprave kontrakciju tela, u kretanju završe izvođenje pre ili posle zauzimanja stava.






Demonstrator na fotografijama : Damjan Knežević

Demonstratori na videu sleva na desno : Andreja Marković, Ilić Nenad, Lana Novković, Marija Petrović, Petar Babić i Filip Baldik





четвртак, 08. октобар 2009.

DVOBOJ



Tajima Kozo-a, majstora Chado-a (ceremonijalno pripremanje čaja), izazvao je bez pravog razloga na dvoboj bahati, bespoštedni ronin ubeđen da će lako pobediti. Majstor nije mogao odbiti dvoboj bez da izgubi čast, te prihvati izazov i ako svestan da zbog ne poznavanja veštine mačevanja to znači njegovu sigurnu smrt.
Ne želeći da sramno izgubi život zamoli komšiju, majstora mačevanja, da ga poduči osnovnim potezima kako bi umro na dostojanstven način.
“Tvoje namere su hvale vredne i rado ću ti pomoći. Pre toga ljubazno bih te zamolio da mi pripremiš šolju čaja.” Reče mu majstor mačevanja.
Tajima je bio oduševljen što mu se pružila prilika da vežba svoju veštinu, verovatno posljednji put, te odmah pristade. Potpuno zaokupljen ceremonijom pripreme čaja zaboravio je šta ga čeka. Majstor mačevanja ga je iznenađeno posmatrao zadivljen smirenošću kojom je pripremao čaj u tako teškom trenutku.
“Nema potrebe da te učim kako da umreš”, rekao mu je kada je čaj bio gotov. “Tvoja moć koncentracije je tolika da se možeš suočiti s bilo kojim majstorom mačevanja. Kada kucne čas dvoboja i ronin stane ispred tebe, zamisli da se pripremaš da napraviš gostu čaj. Uljudno ga pozdravi. Skini ogrtač, pažljivo ga složi i stavi lepezu na vrh, baš kao što si i sada uradio. Tada izvuci svoju katanu i podigni je iznad glave, spreman da zamahneš kada protivnik napadne i budi koncentrisan samo na to."
Tajima mu zahvali na savetu i uputi se na dogovoreno mesto za borbu. Kada se ronin pojavio najljubaznije ga je pozdravio. Ne pridajući mu više pažnju sledio je uputstvo majstora i potpuno se udubio u misao kao da se sprema da pripremi čaj prijatelju. Skinuo je ogrtač sa sebe, pažljivo ga složio da se ne izgužva i preko njega položio lepezu. Tada se okreno prema roninu, izvadio mač i visoko ga podigao iznad glave. Smirenost je zračila iz njega.
Ronin pred sobom vide osobu sasvim drugačiju od one koju je izazvao na dvoboj, osobu bez straha i slabosti, čvrstu kao stena. Uplašen izgubi volju za borbom, odbaci mač od sebe i baci se na zemlju tražeći od Tajime oproštaj za svoje ponašanje.