PRIJATELJ TRANSFER ELEKTRONIK

Nehruova 51, tel. + 381 11 318 40 46, delatnost : knjigovodstvo i računovodstvo


петак, 13. децембар 2013.

UČITELJ I UČENIK



Jagju Tađima no kami Munenori bio je vrsni mačevalac i učitelj te veštine tadašnjeg šoguna Tokugava Ijemicua. Jedan od ličnih čuvara šoguna jednoga dana dođe kod Tađima no kamija sa željom da ga ovaj uči mačevanju. Učitelj reče: «Koliko vidim, ti si izgleda i sam učitelj ove veštine. Molim te kaži mi kojoj školi pripadaš pre nego što uđemo u odnos učitelja i učenika.»

Gardista odgovori: «Stidim se da priznam da ja nikada nisam izučavao ovu veštinu.»

«Mene hoćeš da prevariš? Ja sam učitelj plemenitog  šoguna, i znam da me moje pronicljivo oko nikad ne izdaje.»

«Žao mi je što se suprotstavljam tvojoj reputaciji, ali ja zaista o njoj ništa ne znam.»

Ovako odlućno poricanje od strane posetioca natera učitelja mačevanja da se malo zamisli, a onda on konačno reče: «Ako tako kažeš to mora da je tako, ali ja sam još uvek siguran da vladaš nekom veštinom, samo ne znam kojom.»

«Pa, ako insistiraš, reći ću ti sledeće. Postoji jedna stvar za koju mogu da ti kažem da sam njome potpuno ovladao. Još dok sam bio dečak, pala mi je na pamet misao da se kao samuraj ni u kojim okolnostima ne bi trebalo da plašim smrti i nakon što sam se ozbiljno borio sa probemom smrti tokom nekoliko godina, konačno, taj problem je u potpunosti prestao da me zabrinjava. Možda je to ono na šta ciljaš?»

«Tačno!» uzviknu Tađima no kami. «Upravo je to ono što mislim. Drago mi je da nisam napravio grešku u mojoj proceni. Jer, najveće tajne mačevalaštva leže i u tome kako se osloboditi od misli o smrti. Uputio sam tolike stotine učenika u to, ali dosad nijedan od njih nije zaista zaslužio završno svedočanstvo za mačevalaštvo. Tebi nije potreban nikakav tehnički trening, ti si već učitelj.»




Preuzeto iz knjige
ZEN I SAMURAJI
Dajsec T. Suzuki
Prevod Dejan M. Marković
IP Svetovi / Novi Sad, 1992.

Slika preuzeta sa



Нема коментара:

Постави коментар