PRIJATELJ TRANSFER ELEKTRONIK

Nehruova 51, tel. + 381 11 318 40 46, delatnost : knjigovodstvo i računovodstvo


субота, 14. мај 2011.

MAČEVALAC I MAČKA





MAČEVALAC I MAČKA

Iz jedne stare knjige o mačevanju – napisao ju je verovatno jedan od prvih učitelja škole Itorju, koju je osnovao Ito Kagehiša u sedamnaestom veku.

 

 


Bio jednom jedan mačevalac po imenu Šoken kome je dodijao obesni pacov u njegovoj kući. Taj pacov bio je toliko neustrašiv da je iz svog skrovišta izlazio čak i po danu, čineći svakojake štete. Šoken je naterao svoju mačku da ga pojuri, ali mu ona nije bila ravna, a kad ju je ovaj ugrizao, ona je pobegla bolno mjaučući. Mačevalac je onda unajmio nekoliko mačaka iz susedstva koje su bile poznate po svojoj veštini i hrabrosti u hvatanju pacova, pa je i njih pustio na pacova. Sklupčan u uglu, on je posmatrao mačke kako mu se približavaju a onda je besno napao jednu po jednu. Mačke su bile užasnute i sve su ustuknule.

Mačevalac je bio očajan i pokušao je da sam ubije pacova. Uzevši svoj drveni mač, on mu se približi ali svi napori ovog iskusnog mačevaoca pokazali su se neuspešnim, jer je pacov toliko vešto izmicao njegovom maču da se činilo da bukvalno leti kroz vazduh poput ptice ili čak munje. Pre nego što je Šoken stigao da prati njegove kretnje, on mu je već uspešno skočio na glavu. sav obliven znojem, Šoken je konačno odlučio da digne ruke od potere.

 Kao poslednje čemu je pribegao, poslao je po Mačku iz susedstva, opštepoznatu po svojoj tajanstvenoj vrlini najsposobnijeg lovca pacova. Ta Mačka nije ni u jednom pogledu izgledala drugačije od drugih mačaka koje su bile predhodno pozvane da se bore sa pacovom.

Mačevalac nije imao neko posebno mišljenje o njoj, ali ju je pustio u sobu u kojoj se nalazio pacov. Mačka je tiho ušla u sobu kao da nije svesna da se tu dešava nešto neobično. Međutim, pacov je bio krajnje užasnut kad je ugledao ko mu se približava i stajao je kao ukopan, skoro okamenjen u šoku. Mačka je potpuno ravnodušno otišla do pacova i vratila se držeći ga za vrat.

 Iste večeri, sve mačke koje su učestvovale u hvatanju pacova održale su veliki zbor u Šokenovoj kući i s puno poštovanja, zamolile slavnu mačku da zauzme počasno mesto. Duboko su se poklonile pred njom i rekle joj: ”Mi smo sve pozunate po odvažnosti i veštini, ali nikad nismo ni pomislile da na svetu postoji tako izuzetan pacov. Nijedna od nas nije bila u stanju ništa da uradi dok nisi ti došla; i kako si samo lako odnela pobedu! Mi sve želimo da otkrijemo tvoju tajnu za naše dobro, ali pre toga hajde da vidimo koliko toga znamo o umetnosti hvatanja pacova. ”

 Prva istupi crna mačka i reče: “Ja sam rođena u porodici čuvenoj po svojoj veštini u ovoj umetnosti. Još od malih nogu vežbala sam sam sa namerom da postanem veliki pacolovac. U stanju sam da preskočim pregradu visoku više od dva metra, znam kako da se provučem kroz sićušnu rupu kroz koju može samo pacov da prođe. Vešto izvodim sve moguće akrobatske vežbe. Takođe mudro umem da uverim pacove da čvrsto spavam i da onda skočim na njih kad su mi nadohvat. Čak i oni koji trče preko grede ne mogu da mi pobegnu. Velika je sramota što sam danas morala da uzmaknem pred tom starom pacovčinom.”

 Slavna Mačka veteran na to reče:”Ono što si ti naučila jeste sama tehnika ove umetnosti. Tvoj um uvek je svestan planova za borbu sa protivnikom. Drevni majstori razvili su samu tehniku da bi nas upoznali sa pravilnim metodom za obavljanje posla, a taj metod prirodno je jednostavan i efikasan i uključuje sve suštinske elemente ove umetnosti. Oni koji slede učitelja ne uspevaju da shvate njegovo načelo i suviše su zauzeti usavršavanjem svoje tehničke veštine i manipulativne spretnosti. Cilj se ostvaruje, a veština dostiže svoju najveću delotvornost, ali kakav je značaj svega toga? Okretnost je aktivnost uma, u to nema sumnje, ali ona mora biti  u skladu s Putom. Kad se Put zanemaruje i kad se cilja samo na veštinu, on skreće i može doći do njegove zloupotrebe. Ovo se mora dobro zapamtiti kad se radi o umetnosti borbe.”

 Tada tigrasta mačka istupi napred i ovako iznese svoje poglede: “Po meni, ono što je važno u umetnosti borbe jeste duh (ki; č`i na kineskom) i ja još odavno radim na njegovom oplemenjavanju i razvoju. Sada posedujem snažniji duh koji ispunjava nebo i zemlju. Kada se suočim s protivnikom, moj zastrašujući duh već je na njemu i pobeda je na mojoj strani čak i pre samog okršaja. Ja nemam nikakvih svesnih planova u pogledu korišćenja tehničke veštine, već se ona ispoljava spontano u skladu sa promenom situacije. Ako se desi da pacov trči preko grede, dovoljno je da ga samo snažno pogledam sa svom mojom duhovnom snagom i on će sigurno sam pasti sa nje i postati moj zarobljenik. Međutim, taj matori pacov kretao se ne ostavljajući ni najmanju senku za sobom. To zaista prevazilazi moja shvatanja.”

Odgovor velike stare mačke glasio je ovako: “Ti znaš kako da do maksimuma iskoristiš svoje psihičke moći, ali sama činjenica da si toga svesna radi protiv tebe. Tvoja snažna psiha stoji nasuprot protivnikovoj i ti nikada ne možeš biti sigurna da je tvoja jača od njegove, jer uvek postoji mogućnost da ona bude nadmašena. Ti se možda osećaš kao da tvoja aktivna krepka psiha ispunjava svemir, ali ona nije sam duh, ona nije više od njegovog mračnog lika. Ona možda podseća na Menciusov Kozen no ki (hai-jan či č`i), ali u stvarnosti to nije slučaj. Menciunov č`i (“duh”), kao što znamo, svetao je i prosvetljujući i stoga pun krepkosti, dok tvoj duh stiče krepkost zahvaljujući okolnostima. Usled ove razlike u poreklu, postoji i razlika u delovanju. Jedno je velika reka koja neprestrano teče, a drugo je privremena poplava nakon obilnih padavina, koja se brzo iscrpljuje kad naiđe na moćniji tok. Beznadežni pacov često se pokaže jačim od mačke koja ga napada. On je sateran u ćošak, vodi se borba za život i smrt i očajna životinja ne gaji u sebi nikakve nade da će se izvući nepovređena. Njeno duhovno držanje prkosi svakoj opasnosti koja može da je snađe. Čitavo njegovo biće otelotvoruje borilački č`i (“duh” ili “psiha”), i ni jedna mačka ne može da izdrži njegov kao-čelik-tvrd otpor.”

 Zatim tiho krenu napred siva mačka i reče: “Kao što nam kažeš psihu, ma koliko da je jaka, uvek prati njena senka, a neprijatelj će sigurno iskoristiti ovu senku, makar ona bila i najmanja moguća. Ja sam se odavno obučila da se ponašam na sledeći način: ne prestrašiti neprijatelja, ne forsirati borbu, već zauzeti popustljiv i pomirljiv stav. Kad se pokaže da je neprijatelj snažan, ja delujem popustljivo i jednostavno pratim njegove pokrete. Delujem poput zavese koja se predaje pritisku kamena bačenog na nju. Čak i snažan pacov ne nalazi načina da se bori sa mnom. Ali ovom sa kojim smo morali danas da se suočimo zaista nema ravna, on je odbio da se podčini mojoj psihičkoj nadmoćnosti i nije ga zavelo ispoljavanje moje popustljive psihe. Bilo je to najčudnije moguće stvorenje – slično nisam nikad srela u mom životu.”

Velika stara Mačka odgovori joj: ”Ono što ti nazivaš popustljivom psihom nije u skladu sa Prirodom; to je veštačka stvar – mehanizam izgrađen u tvom svesnom umu. Na taj način, veštački pozvana popustljiva psiha stvara određeni stepen smućenosti i zakrečenja u tvom umu, što će sigurno naškoditi oštrini percepcije i brzini akcije, jer se Priroda tada oseća ometenom u nastavljanju svog prvobitnog i sporednog toka kretanja. Postići da Priroda pokaže svoj tajanstveni način ostvarivanja stvari znači rešiti se svog celokupnog razmišljanja, kovanja planova i delovanja; dopustiti Prirodi da bude po njenom, dozvoliti joj da deluje u tebi onako kako ona hoće i neće biti nikakvih senki, nikakvih znakova, nikakvih tragova po kojima te mogu uhvatiti; tad nemaš nikakvih neprijatelja koji mogu uspešno da ti odole.

Međutim, ja neću da kažem da je celokupna obuka kroz koju ste vi svi prošli bila bez ikakve svrhe. Na kraju krajeva, Put se izražava preko svojih sudova (ljudsko biće, u religijskom jeziku, u koje se nešto toči, uliva, itd. prim. prev.) tehničko majstorstvo zadržava razum (ri, li) u njima, duhovna snaga deluje u telu, a kad je ona u harmoniji s Prirodom, deluje u savršenom skladu s promenama sa našom okolinom. Kad se popustljiva psiha na taj način zadrži, ona obustavlja borbu na fizičkoj ravni sile i u stanju je da odoli čak i kamenu. 

Pre izvesnog vremena, u mom susedstvu živela je mačka koja je provodila svo vreme u spavanju, ne pokazujući nikakve znake životinjske duhovne snage – ličila je na kip od drveta. Ljudi je nikad nisu videli da je uhvatila ijednog pacova, ali kudgod je ona lutala nijedan pacov nije se usuđivao da se pojavi u njenom prisustvu. Jedanput sam je posetila i upitala za uzrok tome. Nije mi dala nikakav odgovor. Ponovila sam moje pitanje četiri puta, ali je ona ostala nema. Nije se radilo o tome da ona nije bila voljna da mi odgovori – ona zapravo nije znala kako da mi odgovori. To nas uverava da onaj koji ne zna ne kaže ni reč, dok onaj koji govori ne zna. Ta stara mačka bila je zaboravna ne samo kad se radilo o njoj samoj već i kad se radilo o svemu oko nje – ona se nalazila u najvišem duhovnom stanju beznamernosti. Ona je shvatila božanski ratnički duh i nije ubijala. Ja se ne mogu uporediti sa njom.”

Zatim je Mačka nastavila: “Pa, ja sam samo mačka; hranim se pacovima i kako ja mogu znati nešto o čovekovim problemima? Ipak, ako mi dozvoljavate da još nešto kažem, morate imati na umu da je mačevalaštvo umetnost spoznaje Razloga života i smrti u odsutnom trenutku – njegov cilj nije samo da se pobedi protivnik. Samuraj mora uvek da vodi računa o ovoj činjenici i da obuči sebe u duhovnoj kulturi kao i u tehnici mačevalaštva. Prema tome, on pre svega mora steći uvid u Razlog života i smrti kad je njegov  um slobodan od sebičnih misli. Kad ovo postigne, on ne gaji više nikakve sumnje, nikakve zbunjujuće misli; on ne pravi proračune, niti promišlja;  njegov Duh miran je i popustljiv i u skladu sa okolinom; on je vedar i prazno-uman; i zato je u stanju da slobodno odgovori na promene koje se odigravaju u njegovoj okolini. S druge strane, kad se misao ili želja probude u njegovom umu, one prizivaju svet oblika; tu postoji “ja” i postoji “ne-ja”, što dovodi do protivrečnosti. Dokle god se ovo suprostavljanje nastavlja, Put se oseća ograničenim i blokiranim a njegove slobodne aktivnosti postaju nemoguće. Tvoj Duh već je gurnut u tamu smrti i već potpuno gubi svoju prirodnu blistavost. Kako možeš da očekuješ da se u tom stanju uma digneš i staviš na kocku svoju sudbinu boreći se sa protivnikom? Čak i ako izađeš kao pobednik, to neće ništa biti više od slučajnosti, a sasvim sigurno suprotno duhu mačevalaštva.

 Pod “beznamernošću” ne podrazumeva se odsustvo stvari u kojem preovlađuje prazno ništavilo. Duh je po prirodi bezobličan i u njega se ne mogu smestiti nikakvi “objekti”. Kad se bilo šta u njega smesti to privlači tvoju psihičku energiju ka sebi, a kad tvoja psihička energija izgubi ravnotežu, njegova prirodna aktivnost biva sputana i više ne teče. Tamo gde se javlja preokret toka energije, dokazi do njenog viška u jednom pravcu i manjka u drugom. Tamo gde je ima suviše, ona se presipa i ne može se kontrolisati, a tamo gde je nedostaje on se nedovoljno okrepljuje i smežurava se. U oba slučaja, on nije u stanju da izađe na kraj s neprekidno promenljivim situacijama. Ali kad u njemu preovlađuje stanje “beznamernosti”, Duh u sebe ništa ne smešta, niti se on preokreće u bilo kom pravcu; on trancenduje i subjekat i objekat. On odgovara na promene u okolini i ne ostavlja nikakve tragove. U Knjizi promena (I Jing) stoji: “U njemu nema nikakvog razmišljanja, nikakvog delanja (ili nikakvog htenja) – apsolutan mir i nikakvo kretanje; ali on oseća, i kad on deluje, on teče kroz sve predmete i događaje ovog sveta. Kad se ovo shvati u kontekstu umetnosti mačevalaštva, čovek je bliži putu.”

Pošto je pažljivo slušao mudrost Mačke, Šoken postavi sledeće pitanje: “ Šta se podrazumeva pod tim – nema ni subjekta ni objekta?”

Mačka mu odgovori: “Zbog sopstva postoji i neprijatelj – kada nema sopstva nema ni neprijatelja. Neprijatelj znači suprostavljanje kao što je mužjak suprostavlje ženki i vatra vodi. Sve što ima oblik neumitno postoji i u suprotnosti. Kad nema znakova (kretanja misli) u tvom umu, u njemu ne dolazi ni do kakvog sukoba suprotnosti, a kad nema nikakvih sukoba, gde jedno pokušava da ostvari predmoć nad drugim, to se onda naziva “ni neprijatelj ni sopstvo”. Kad se kasnije, i sam um zaboravi zajedno sa znacima (kretanja misli), uživaš u stanju apsolutnog ne-rađanja-ničega, nalaziš se u stanju savršeno mirne pasivnosti, u harmoniji sa svetom, ti i on ste jedno. Dok oblik neprijatelja prestaje da postoji ti toga nisi ni svestan, a ne može se reći ni da si toga potpuno ni nesvestan. Tvoj um očišćen je od svakog kretanja misli i ti deluješ samo kad se javi podsticaj (iz Nesvesnog).

Kad ti je um na taj način u stanju apsolutnog-ne-rađanja-ničega, svet se poistovećuje sa tvojim sopstvom što znači da ne praviš nikakav izbor između ispravnog i pogrešnog, voljenja i nevoljenja i nalaziš se iznad svih oblika odvajanja. Stanje kao što su zadovoljstvo i bol, dobitak i gubitak, tvorevine su tvog vlastitog uma. Čitav Univerzum zaista ne treba tražiti izvan Uma. Stari pesnik kaže: “Kad ti je čestica prašine u oku, trostruki svet postaje uska staza. Neka ti um bude potpuno slobodan od predmeta - koliko se onda ovaj život širi!” Kad nam i najsitnije zrnce peska upadne u oko, mi ga ne možemo držati otvorenim. Oko se može uporediti sa Umom koji je po prirodi blistavo prosvetljujući i slobodan od predmeta, ali čim neki predmet uđe u njega njegova vrlina se gubi. Kaže se isto tako da “kad je čovek okružen neprijateljima – kojih ima na stotine hiljada – ovaj oblik (poznat kao Sopstvo) može se zdrobiti u komade, ali Um je samo moj i sa njime ni jedna ma koliko nadmoćna armija ne može imati nikakve veze.” Konfuči kaže: “Čak i običan čovek sa ulice ne može se lišiti sopstvene volje.” Međutim, kad je um zbunjen, on postaje svoj vlastiti neprijatelj.

To je sve što ovde mogu da kažem jer učiteljev zadatak ne može ići dalje od prenošenja tehnike i objašnjavanja razloga za nju. Ti si taj koji shvata suštinu toga. Suštinu spoznaješ ti sam, ona se prenosi od uma do uma, a reč je o posebnoj vrsti učenja, izvan pisanog učenja. Tu nema nikakvog namernog skretanja od tradicionalnog učenja jer je čak i učitelj nemoćan u tom pogledu. Od umnog treninga koji su uveli drevni mudraci pa sve do različitih grana umetnosti, samo-spoznaja je najtemeljnija ideja od svih i ona se prenosi od uma do uma - radi se o posebnoj vrsti učenja izvan pisanog učenja. Ono što postiže pisano učenje jeste da ti pokaže šta imaš u sebi. Nema prenošenja tajni s učitelja na učenika. Učenje nije teško, a ni slušanje nije teško, ali ono što je zaista teško je postati svestan onoga što zaista imaš u sebi i biti u stanju da to upotrebiš kao svoje. Ova samo-spoznaja poznata je kao “sagledavanje unutrašnjosti sopstvenog bića” a to je satori. Satori je buđenje iz sna. Buđenje i samo - spoznaja i sagledavanje unutrašnjosti sopstvenog bića – to su sinonimi.”

 

Tekst preuzet sa :

http://www.aiki.rs/

Slika preuzeta sa :

http://m-saurus.blog.so-net.ne.jp/archive/201006-2


 

недеља, 8. мај 2011.

4. HUNGARIAN OPEN – BAJA 30.04.2011.

30.04.2011. u Mađarskom gradu Baja pedesetak kilometara udaljenog od Sombora, održano je četvrto otvoreno prvenstvo mađarske u Kyokushinu. Pored mnogobrojne Mađarske reprezentacije učestvovale su i reprezentacije Poljske, Rusije i Srbije. 182 takmičara uzrasta od pionira rođenih 2003. i kasnije, juniora, seniora i veterana (preko 35 godina) takmičilo se u borbama i katama.





Članovi reprezentacije Srbije iz Crvenog zmaja bili su Lana Novković, Marija Petrović, Rajko Pačarek i Petar Babić. Pored redovnih termina u našoj sali na Vračaru, pripreme smo pojačali dodatnim treninzima u Hombu dojo-u. Zadovoljni pripremama i željni izazova takmičenja posle opuštenog putovanja stigli smo dan pre takmičenja u simpatični gradić Baju.


Lana Novković, Marija Petrović, Petar Babić,
Rajko Pačarek


Osvanulo je lepo jutro i nagovestilo lep dan. I zaista bio je to jedan od onih dana koji se ne zaboravljaju i rado ih se sećamo. Već u 9.10 bili smo u dvorani u kojoj su bila postavljena tri borilišta. Sve nas je privukao sto sa mnogobrojnim peharima.




Reprezentacija Srbije zauzima jedan deo sale namenjen takmičarima. Tu se smeštamo i čekamo. Spremni smo za takmičenje



Rajko Pačarek, Lana Novković, Velimir Velja matijević,

Marija Petrović, Petar Babić


Prvo nastupaju takmičari u katama. Lana i Marija ulaze među prve tri. Zadovoljni smo rezultatom prvog kruga ali nam sudijski kriterijum nije baš najjasniji. Čak se primećuje i da se dogovaraju prilikom ocenjivanja.








Mali Pera prvi izlazi na borilište. Ovo Mali smetaće mu mnogo na ovom takmičenju. Dopao mu je Rus Semen Armisimov koji je izgledao kao višestruki “ponavljač”. Nije ga se Pera uplašio i na početku borbe mu je zapalio mawashi u glavu. To je Rusa naljutilo i on kreče u napad.





U drugoj borbi sačekao ga je Mađar Bakos Bence. Sami procenite koliko je kilograma teži od Petra. Nasrnuo je od prvog trenutka ali nije mogao da izvede udarac za poen. Pera je imao sreće i  bukvalno u zadnjem sekundu borbe mu je prošla specijalka koju je dobro navežbao u Beogradu.





Petar je trebao da ima još jednu borbu ali je njegov protivnik zbog povrede odustao.


Junior III. Boys 1997-1998 heavy w.

1

Semen Amisimov

Russia

2

Petar Babic

Serbia

3

Bakos Bence

Hungary



Petar Babić je osvojio drugo mesto


Posle borbi u uzrastu pionira i juniora nastupila je pauza posle koje je nešto iza 15h takmičenje zvanično otvoreno.


Mariji Petrović je pripala čast da predvodi našu reprezentaciju.
Iza nje je Lana Novković





Rajko Pačarek i Petar Babič na postrojavanju


Takmičenje se nastavilo drugim krugom izvođenja kata. Ono što je obeležilo prvi krug bilo je karakteristično i za drugi. Nisu nam baš bile jasne ocene koje su sudije davale drugim takmičarkama, ali svima u dvorani je bilo jasno da Lana i Marija vrhunski rade kate.





Women „Kata”

1

Maria Petrovic

Serbia

2

Lana Novkovic

Serbia

3

Sövényházi Eszter         

Hungary



Marija Petrović prva, Lana Novković druga


Marija je odlučila da se na ovom takmičenju pored kata takmiči i u borbama pa smo je prijavili u kategoriji ispod 55 kilograma. Međutim nije bilo dovoljno takmičarki pa je oformljena grupa otvorenog tipa. Borbu je imala sa Mađaricom Puškaš Norom. Sjajno je radila 3 minuta ali sudije su dosudile nerešeno. Posle produžetka od 2 minuta opet je bilo nerešeno. Presudila je razlika u težini i sudije nisu imale gde. Marija je pobedila.




Marija je iz ove borbe izašla sa povredom leve noge tako da smo odlučili da odustane od daljeg takmičenja. Međutim i ova pobeda je bila dovoljna da osvoji treče mesto.


Women 1992- open

1

Puskás Nóra

Hungary

2

Ivona Turosz

Poland

3

Maria Petrovic

Serbia



Marija Petrović je u borbama osvojila treče mesto


Rajko se za ovaj turnir izuzetno dobro spremio. Potpuno je bio rešen da pobedi svakoga ko mu stane na crtu. Snagu i kondiciju je “nabacio” u to sam bio siguran ali zbog nedovoljnog iskustva nisam bio siguran kako će se boriti pod pritiskom. Odradio je tri borbe u grupi seniori B i zaslužio sve čestitke.









Četvrtu borbu Rajko je dobio jer je protivnik odustao zbog povrede.

 

Men „B” 1992- +85kg


1

Rajko Pacarek

Serbia

2

Hegedűs Antal

Hungary

3

Nemanja Miletic

Serbia

3

Gyulavári Gergely 


Hungary


Rajko Pačarek je osvojio prvo mesto


Takmičenje je dobro organizovano ali nismo nešto osetili toplinu od strane domačina. Ono čega će mo se sećati je da su našu reprezentaciju neke sudije oštetile gde god su mogle. I pored toga Srbija je ostvarila izvanredan rezultat tako da Mađarska trenutno ima 12 (dvanaest) šampiona iz Srbije u Kyokushinu. Uzeli smo još 6 (šest) drugih mesta i 4 (četiri) treča.


Reprezentativci Srbije sa trenerima i Sensei Žarkom Petkovićem Ircem


Naporno je bilo provesti u dvorani skoro dvanaest sati. Slika sama govori za sebe.


Marija Petrović, Lana Novković, Petar Babić, Rajko Pačarek


Pehari, medalje i diplome. Nagrada za odricanja, napore, znoj, bol …..


Rajko Pačarek, Petar Babić, Velimir Velja Matijević,
Lana Novković, Marija Petrović






Zvanični sajt Kyokushinkai Saveza Srbije

http://kyokushinserbia.com/

  

Galerija slika na Mađarskom sajtu od kojih su dve preuzete za ovaj tekst :

http://kriszfoto.hu/index.php?galeria=1&url=foto/szabadidokepek/2011/2011_04_30_kyokushinfestival_baja 

 

Foto album grupe Kyokushinkai klub Crveni zmaj na Facebook-u :

http://www.facebook.com/media/set/?set=o.164004156076

 

 

 

субота, 9. април 2011.

PINAN SONO GO

.




PINAN SONO GO


- Yoi dachi
- Pogled u levo. Levu nogu pomerimo u levo za 90° - Hidari Kokutsu dachi / Hidari Chudan Uchi uke
- U mestu Migi Chudan Gyaku tsuki.
- Pogled u desno. Usporeno levu nogu primaknemo do desne u Heisoku dachi grudima okrenuti kao na početku kate / desnu pesnicu dovedemo u poziciju iznad desnog kuka, a levu oslonimo na nju površinom kod malog prsta (tettsui).
- Pogled u desno. Desnu nogu pomerimo u desno za 90° - Migi Kokutsu dachi / Migi Chudan Uchi uke.
- U mestu Hidari Chudan Gyaku tsuki.
- Pogled u levo. Usporeno desnu nogu primaknemo do leve u Heisoku dachi grudima okrenuti kao na početku kate / levu pesnicu dovedemo u poziciju iznad levog kuka, a desnu oslonimo na nju površinom kod malog prsta (tettsui).
- Iskorak desnom nogom prema napred - Migi Zenkutsu dachi / Migi Chudan Morote uchi uke.
- Desnu pesnicu primaknemo ispred desnog ramena, a unutrašnju stranu zgloba šake leve ruke prislonimo na gornju stranu zgloba šake desne ruke.
- Iskorak levom nogom prema napred - Hidari Zenkutsu dachi / Seiken Gedan Juji uke (iz pozicije ispred desnog ramena, desna ruka preko leve).
- U mestu Jodan Shuto Juji uke (desna ruka preko leve).
- Iz bloka ispružene prste desne šake pomerimo u desno, a leve u levo tako da spojimo korene dlanova. Pokretom na dole u desno šake dovedemo u poziciju da je desna na svom mestu iznad desnog kuka sa ispruženim prstima prema napred, a leva preko nje usmerenih prstiju u desno.
- Iskorak desnom nogom prema napred - Migi Zenkutsu dachi / Migi Chudan Oi tsuki.
- Pogled preko levog ramena. U okretu od 180° Migi Teisoku Mawashi soto keage. Noga se spusti u Kiba dachi / Migi Yoko Gedan barai Kiai.
- U mestu pogled u levo za 180°. Brzo levu otvorenu šaku postavimo ispred desnog pazuha dlanom prema podu / desna ruka je iznad sa otvorenom šakom ispred levog ramena dlanom prema podu.
- U mestu, usporenim pokretom, u pravcu pogleda - Hidari Haishu uchi (u visini levog ramena) / istovremeno se desna pesnica dovede u poziciju iznad desnog kuka.
- Migi Taisoku Mawashi soto keage u otvoreni dlan leve ruke. Desna noga iz bloka završi sa dignutim kolenom – Hiki ashi. Leva ruka je i dalje ispružena ispred tela, a desna na poziciji iznad desnog kuka.
- Vezano u mestu u pravcu pogleda Migi Jodan Hiji ate u otvoreni dlan leve šake (desno koleno je dignuto).
- Vezano nastavimo skokom prema napred u Migi Kake dachi / Migi Yoko Morote Uchi uke (u pravcu pogleda).
- Pogled u levo za 180°. Usporenim pokretom levu nogu pomerimo u pravcu pogleda ispred desne i oslonimo je o pod samo prednjim delom stopala. Istovremeno, takođe usporenim pokretom, desnu pesnicu podignemo pravo prema gore zadržavši položaj leve pesnice iz prethodnog bloka – Migi Morote Jodan Age Tsuki.
- Skok u vis prema napred sa podignutim kolenima. Tokom skoka pogled i telo se okrenu u levo za 90°. Pesnice se povuku na pozicije iznad kukova. Završetak pokreta je Migi Kake dachi u čučnju / Morote Gedan Seiken Juji uke (desna ruka preko leve) Kiai .
- Pogled u desno. Iskorak desnom nogom za 90° - Migi Zenkutsu dachi / Migi Chudan Morote Uchi uke
- Pogled preko levog ramena u nazad. Pokretom leve noge na unutra za 45° Hidari Zenkutsu dachi / Migi Gedan Shotei uchi. Tokom izvođenja udarca levu otvorenu šaku dovedemo dlanom prema desnom uhu. Levi lakat je niži u odnosu na šaku tako da je leva nadlaktica pod istim uglom kao i desna ruka.
- U mestu rotacijom na prednjim delovima stopala Kiba dachi / Hidari Yoko Seiken Gedan barai. Tokom izvođenja bloka desnu pesnicu podignemo tako da ona i lakat budu u istoj ravni sa linijom ramena. Šaka joj je stisnita u pesnicu prstima okrenuta prema telu. Podlaktica je vertikalna u odnosu na pod dok je nadlaktica pod istim uglom kao i leva ruka bloka.
- Polako privučemo levu nogu do desne Musubi dachi. Telo je uspravno. Pogled i grudi su prema napred (položaj iz kojega smo počeli sa izvođenjem kate). Ruke su ostale u poziciji prethodno izvedenih pokreta. Obratimo pažnju da budu i leva i desna ruka u istoj ravni sa linijom ramena.
- Pogled u polu desno. Iskorak desnom nogom pod uglom od 45° Migi Zenkutsu dachi / Hidari Gedan Shotei uchi. Tokom izvođenja udarca desnu otvorenu šaku dovedemo dlanom prema levom uhu. Desni lakat je niži u odnosu na šaku tako da je desna nadlaktica pod istim uglom kao i leva ruka.
- U mestu rotacijom na prednjim delovima stopala Kiba dachi / Migi Yoko Seiken Gedan barai. Tokom izvođenja bloka levu pesnicu podignemo tako da ona i lakat budu u istoj ravni sa linijom ramena. Šaka joj je stisnita u pesnicu prstima okrenutu prema telu. Podlaktica je vertikalna u odnosu na pod dok je nadlaktica pod istim uglom kao i desna ruka bloka.
- Naore (desnom nogom nazad).



.

недеља, 20. март 2011.

MISLI SOSAI MASUTATSU OYAME



“Poštujte svoju porodicu i roditelje da bi ste imali jako srce – to je osnova Kyokushinkai karatea.”

"Podvrgavanje snažnom treningu više je za potrebe da se iskuje odlučan duh nego da se izgradi snažno telo."

“Osoba koja je ovladao pravilnom kontrolom disanja, može biti mirna, čak i okružena moćnim neprijateljima tokom zemljotresa i požara.”

“Lična pohlepa i egoizam izazivaju ljude da zaborave na poštovanje prema drugima i da prekrše pravila uspostavljena u cilju mira i prijateljstva.”

“Prava hrabrost se rađa samo ako je prati pravda.”

“Ljudski život dobija sjaj i snagu jedino ako je uređen i smiren.“


“Teži da ostvariš inicijativu u svim stvarima, sve vreme se čuvajući sebičnosti, mržnje i nepromišljenosti.”


"Moj Put je Put Karatea, on je takođe i Put čovečnosti, shodno tome on je Put u Raj."

“Uvek imajte na umu pravi smisao Budo-a da meko pobeđuje tvrdo, malo pobeđuje veliko.”

“Mi u Kyokushinu održavamo veru na način koji ne poznaje predrasude.”

“Pojedinac mora svakodnevno da se trudi da proširi svoje granice.”

“Prava suština borilačkih veština se može ostvariti samo kroz iskustvo. Znajući ovo, nauči da se nikada ne plašiš njegovih zahteva.”


"Koliko je to moguće, ja ne želim ništa više nego da obučem svoj kimono i predajem Karate."

“Najbrži način da se postigne hrabrost je pratiti izabrani Put i biti voljan dati život radi pravde.”

“Iza svakog trijumfa su novi vrhovi koje treba osvojiti.”

“Nekim ljudima je dovoljno da imaju dobar posao sa belom kragnom, kuću na periferiji, porodicu i sitne radosti. Ja lično smatram da čovek treba da traga za izazovnijim bitkama, odnosno da svojim vizijama i težnjama zadire u sfere  koje se nalaze iznad ovog uskogrudog i nazadnog sveta.”

“Početnikom se postaje posle 1.000 dana treninga  (2 godine, 270 dana), a majstorom posle 10.000 dana (27godina i 145 dana).”

“Ljudska bića su sposobna za praktično neograničenu degradaciju. Takođe, sposobna su za neverovatna poboljšanja i napredak. Uspeh zavisi od ciljeva i od upornosti koju pokažemo dok ciljeve ostvarujemo.”


“Trening udaranja u makivaru je jedan od najboljih načina da se razvije snaga u vašim rukama, zglobovima i kukovima.”

"Karate koji je odbacio Budo nema suštinu. To nije ništa drugo nego varvarska metoda borbe ili promotivno sredstvo u svrhu sticanja profita. Bez obzira koliko popularan postao, on je kao takav besmislen."

“Put borenja počinje i završava sa ljubaznošću.”

“Pozdravite jutro sa nadom, a veče sa zahvalnošću.”

“Krajnji cilj umetnosti Kyokushin karatea ne leži u pobedi ili porazu, već u savršenstvu karaktera.”

“Priroda i svrha borilačkih veština je univerzalna. Sve sebične želje treba da izgore u vatri napornog treninga”


"Ako ne prevaziđete tendenciju ka lagodnom, život vas vodi ka ničemu."

“Jedina tajna je znoj.”

“U borbi vaš protivnik nije bog, i on je čovek baš kao i vi. On oseća bol i umor takođe.”


“Čitanje dobrih knjiga obogačuje um dobrim idejama, razvija dobre težnje, i vodi negovanju dobrih prijateljstava.”

“Ko svakodnevno živi na Putu glavu nosi nisko, a pogled visoko; rezervisan je u razgovoru i poseduje dobro srce, uporno nastavlja sa treninzima.”

“Izgubiti novac je mala stvar, izgubiti veru je velika. Izgubiti hrabrost je izgubiti sebe.”

“Težnje moraju biti čiste i nesebične. Budući da potiču iz dubine duše, težnje su duhovni zahtevi koji prožimaju ceo naš život i zbog kojih je čovek spreman da umre. Osoba bez težnji je kao brod bez kormila, konj bez uzdi. Težnje nam daju konstantan podstrek za životom.”


"Kada bi me neko pitao čemu čovek treba najviše da se posveti tokom svog života, ja bih mu odgovorio: treningu. Treniraj više nego što spavaš."

“Sve do dana kada ću umreti, ne želim da se odvojim od svog kimona; ne želim nikada da prekinem sa treninzima u Dojo-u.”

“Čak i u borilačkim veštinama mesto novca ne može biti ignorisano. Ipak treba biti oprezan kako ne bi postao zavisan od njega.”


"Shvatio sam da je istrajnost i napredak korak po korak jedini način da se postigne cilj na izabranom Putu.”

“Bio sam potpuno lud za Karateom. Sada ne žalim ni za čim u vezi toga.”

“Pravda bez snage je prazna, ali snaga bez pravde je samo nasilje.”

“Dođite vi iskušenja i izazovi; dođite veliki životni talasi, ja sam spreman.”

“U Kyokushin karateu svoje učenike učim sledećem : snaga je na prvom mestu, zatim brzina i na trećem mestu tehnika. Postoji izreka da sa tehnikom dolazi snaga. Ali bez snage ne može se izvoditi tehnika.”

“U borbi imaš strah od protivnikovih udaraca. Ali i tvoj protivnik oseća to isto. Ti nisi jedini koji se plaši. To je razlog zbog kojeg se usuđuješ da kreneš napred.”

“Udarac bez Kime-a je puko rasipanje snage.”

“Put borilačkih veština počinje sa hiljadu dana a biva savladan posle deset hiljada dana treniranja.”

“Da li je moguće da i najmanji uspeh bude istinski vredan, bez suza i muke?”

“Srce Karate-a je u Kumite-u, a srce Kumite-a je u Kihon geiko-u.”

“Na svakom treningu moraš bar jednom umreti od bola, udaraca, očajanja, svejedno. Ali moraš osetiti da si prešao onaj jedan korak od mogućeg ka nemogućem, da si prešao granicu svojih sposobnosti i da je duh nadvladao telesne patnje. To je jedini put što vodi majstorstvu i istinskoj spoznaji biti borilačkih veština. ”

“U borilačkim veštinama samoposmatranje stvara mudrost. Uvek posmatraj razmatranje sopstvenih aktivnosti kao mogućnost napretka.”

"Ne želim da budem razdvojen od svojih učenika do samog trenutka svoje smrti. Ne želim da ikada prekinem svoje napore u dojo-u."

“Srce našeg karatea je realna borba.
Ne može biti dokazivanja bez realne borbe.
Bez dokaza nema poverenja.
Bez poverenja nema poštovanja.
To je definicija u svetu borilačkih veština.”

“Karateka koji ne praktikuje Tameshiwari je kao drvo koje ne daje plodove.”


“Ja nisam dozvolio sebi da budem neznalica u vezi bilo koje veštine borenja koja postoji.”

"Karate nije moj hobi. To je moj život."

"Najbolji razlog za učenje karatea je razvoj karaktera - stvoriti dobrog čoveka ja na prvom mestu, a snažnog na drugom. Ovo mora biti jasno kako bi se moglo napredovati."

"Dok se drugi neprestano kreću napred, čovek skromnih i skučenih pogleda koprca se u svom ograničenom svetu."

"Ako čovek traga za hrabrošću, onda treba da je traži na bojnom polju, a siguran način da se pobedi u jednom okršaju je spremnost da se rizikuje sopstveni život."

"Ne pokazujte bol. Čak i sa slomljenom kosti. Vaš protivnik će to videti."


“Osoba koja ima uzvišene ciljeve, ali je lenja, okupirana je u stvari samo željom za razmetanjem.”

“Da me neko upita čemu bi jedan čovek trebao da posveti najveći deo svog vremena, odgovorio bih: “Vežbanju!”. Vežbaj više nego što spavaš. Bez obzira kojim pravcem išao, nećeš požaliti ako ti to postane trajno i nepopustljivo pravilo.”

"Proučavanje dobrih knjiga usađuje u svest dobre ideale, razvija dobre težnje i vodi ka sklapanju dobrih prijateljstava."

"Budite blizu protivnika od samog početka. I borite se kao đavo."

"Podizanje tegova u teretani neće vas učiniti jakim."

"Ako je moguče ne želim da umrem ležeći u krevetu, već skroz predat treningu, na podu dođoa, kao istrajan stari hrast raspadnut protiv svoje volje."

"Vaš neprijatelj nije Bog. Kada se ti plašiš, i on se plaši."

"Prava hrabrost se rađa samo ako je prati pravda."

"Karate je Budo, i ako se Budo ukloni iz Karatea, to nije ništa drugo nego sportski karate, karate šou ili čak modni karate, ideja treninga tada je samo biti moderan."

"Budući da Karate postoji zbog negovanja duha i vežbanja tela, mora biti moralni put koji prevazilazi puke tehnike."



SOSAI MASUTATSU OYAMA



субота, 12. март 2011.

PROLEĆNI TURNIR 05.03.2011.

Zdenko Lakušić, Stefan Briševac,
Velimir Velja Matijević i Rajko Pačarek

U organizaciji Kyokushinkai kluba Panter 05.03.2011. održan je Prolećni turnir za juniore i seniore u više kategorija. U sali na Senjaku susreli su se na tatamiju takmičari iz klubova Panter, Kobra, Tigar, Beograd, Kombat, Čačak, Crvena zvezda i Crveni zmaj.

Pripreme za ovaj turnir su se poklopile sa pripremama za ispit za učenička zvanja u Klubu tako da sam proveru takmičara napravio na samom ispitu koji se održao nedelju dana ranije. Kako sam tada bio zadovoljan sa njima možete pročitati u tekstu  ISPIT 25.02.2011.


Stefan Briševac je učestvovao na turniru iskustva za juniore. U njegovoj grupi bilo je tri takmičara i radili su svako sa svakim. Stefan je temperamentne naravi koju je nekada teško obuzdati. Kvalitet dobrog borca koji poseduje dozvolio je da ugroze njegove reakcije tokom borbe sa Miljanom Miloševićem (crvena traka) iz KK Tigar Grocka. Slavio je pobedu posle produžetka, ali i zaradio povredu koja ga je koštala poraza u drugoj borbi protiv Ivana Ivanovića KK Kombat iz Smedereva. Stefan Briševac je zauzeo drugo mesto.
 



Rajko Pačarek i Zdenko Lakušić do ovog turnira su odradili samo turnir iskustva. Rajko je vatreno krštenje imao u Smederevu davnog februara 2009-te kada je dobi prvu borbu ali dalje nije mogao da nastavi zbog povrede noge. Zdenko se "sudario" sa Radivojem Rašom Mirkovic iz KK Panter u oktobru prošle godine. U grupi na ovom turniru naši malo iskusni takmičari su  imali isto tako dva malo iskusna takmičara.
Obratite pažnju na izraz Rajkovog lica! Sigurno će te se složiti samnom da je ovu borbu dobio pre nego što je i počela. Uroš Matić (crvena traka) iz KK Panter nije imao nikakvih šansi.




Da, da kao što se vidi na snimku Zdenko (crvena traka) udara jako i njegov protivnik Djole Živković sve vreme traži spas u kretanju u nazad. Zasluženo je pobedio.




Neposredno pred početak finalne borbe sa Rajkom Zdenko mi se žalio da ima bol u grudima i da u grlu oseća ukus krvi. Dogovorili smo se da ne odustane i borba je počela. Posle Rajkovog žestokog napada prekinuo sam meč jer je pokazao da je trenutno bolji tako da nije bilo potrebe da Zdenka izlažem mogućoj povredi.


.

Rajko prvo, Zdenko drugo i Stefan drugo mesto!
Da li smo zadovoljni?
Ja sam svakako zadovoljan rezultatima. Zadovoljan sam time što sam video koliko je svako od njih ponaosob napredovao, a još više time što sada tačno znam šta treba da se popravi kod svakoga od njih.  


 
Rajko Pačarek, Zdenko Lakušić i
Stefan Briševac pre podele trofeja 


Zdenko Lakušić, Stefan Briševac,
Velimir Velja Matijević i Rajko Pačarek


Zajednička slika takmičara, članova i navijača Kyokushinkai kluba
Crveni zmaj sa Sensei Žarkom Petkovićem Ircem 


Zajednička fotografija  takmičara koji su osvojili pehare sa trenerima
(slika je preuzeta sa zvaničnog sajta Kyokushinkai Saveza Srbije na kojem možete videti oficijalne rezultate turnira u rubrici VESTI)