PRIJATELJ TRANSFER ELEKTRONIK

Nehruova 51, tel. + 381 11 318 40 46, delatnost : knjigovodstvo i računovodstvo


недеља, 19. март 2017.

MIYAMOTO MUSASHI - PET KRUGOVA




Mijamoto Musaši

PET KRUGOVA
(GORIN NO ŠJO)


S japanskog preveo Dragan Milenković



Uvod

Početak je desetog meseca dvadesete godine ere Kanei. Popeo sam se na planinu Ivato u oblasti Higo, na Kjušjuu, da se poklonim Nebu, molim boginji Kannon i zahvalim senima mrtvih. Moje ime je Šinmen Musaši no Kami Fuđivara no Genši. Šezdeseta mi je.

Od rane mladosti posvetio sam se vojnim veštinama — prvi dvoboj imao sam u trinaestoj godini. Borio sam se protiv samuraja koji se zvao Arima Kihei, iz škole mačevanja Šintorju, i pobedio sam. U šesnaestoj sam pobedio izvrsnog mačevaoca imenom Akijama iz oblasti Tađima. U dvadeset prvoj otišao sam u prestonicu6 i tamo susreo mačevaoce iz čitave zemlje. S njima sam imao brojne dvoboje i nijednom se nije dogodilo da ne pobedim.

Kasnije sam krenuo u razne oblasti i susreo se s mačevaocima iz različitih škola borenja. Imao sam preko šezdeset dvoboja i nisam izgubio nijedanput. Sve se to događalo između moje trinaeste i dvadeset osme-devete godine.

Kad sam prešao tridesetu, osvrnuo sam se na put kojim sam do tada išao i shvatio da u dvobojima nisam pobeđivao zato što sam dopro do svih tajni veštine borenja. Pobeđivao sam možda zato što sam imao prirodnih sposobnosti za borbu, možda je takvo bilo samo naređenje Neba, ili zato što su tadašnje škole mačevanja bile nesavršene...

Posle toga pokušao sam da dublje proniknem u sve to i samog sebe poboljšam, vežbajući i razmišljajući iz dana u dan. Negde oko pedesete godine suočio sam se, najzad, sa pravim putem vojne doktrine.

Otada sam vreme provodio svestan da nema potrebe da idem nekim posebnim putem. Dostigavši prosvetljenje principima vojne doktrine, počeo sam da ih primenjujem na različite umetnosti i veštine i ni u čemu mi nije bio potreban ni učitelj niti gospodar.

Po prvi put želim da na papir stavim suštinu onoga čemu sam posvetio mnogo svojih godina. Toj vojnoj doktrini, koju ću ponekad imenovati kao heiho, dao sam naziv niten ićirju ili dva mača kao jedna škola.

Nemam nameru da ovu knjigu ispunjavam citatima i izrekama budizma i konfučijanizma. Nisam se koristio ni starim vojnim hronikama niti delima o vojnoj taktici.

Pri svetlosti koju daju Nebesa i Kannon, u času tigra, u noći desetog dana desetog meseca, uzimam četkicu i počinjem da pišem.


Knjigu možete preuzeti sa internet adrese:

Slika preuzeta sa internet adrese:
-->





--> -->

Нема коментара:

Постави коментар